Marketingledelse og konceptudvikling

Niveau og ECTS

Diplomniveau, 10 ECTS

Startdatoer

Ikke planlagt

Pris fra

Ikke angivet

For virksomheder

Kontakt os og få faget skræddersyet til netop din virksomhed.

Tilmeld dig her
Salg Og Markedsføring 314

Med faget 'marketingledelse og konceptudvikling' får du viden og kompetencer til at udvikle en overordnet forståelse af marketingledelse og konceptudvikling - herunder branding og international marketingstrategi.

Opnå en forståelse af, hvordan der skabes sammenhæng mellem virksomhedens overordnede strategi og marketingstrategien - samt en forståelse af, hvordan digitalisering kan indgå i marketingstrategien.

Du skaber også en forståelse af sammenhængen mellem segmentering, virksomhedens værditilbud og jeres produkter.

På faget lærer du konkret om:

  • Marketingledelse og konceptudvikling, herunder branding og international marketingstrategi.
  • Sammenhængen mellem virksomhedens overordnede strategi og marketingstrategien.
  • Digitalisering i marketingstrategien.
  • Sammenhænge mellem segmentering, virksomhedens værditilbud og produkter.

Tag som enkeltstående kursus - eller som del af en hel diplomuddannelse på niveau med en HD 2. del.

Det kan du, når du er færdig

  • analysere virksomhedens marketingbehov i relation til virksomhedens strategi
  • lede de forskellige marketingdiscipliner
  • vælge relevante marketingstrategier og tiltag ud fra en dybere forståelse af virksomhedens situation
  • planlægge og gennemføre ny konceptudvikling og de marketingtiltag, som er afledt deraf.
  • indgå selvstændigt i et tværfagligt samarbejde, når I skal analysere kundeprofiler, segmenter og virksomhedens værditilbud.

Få skræddersyet efteruddannelse til din virksomhed

Hos Erhvervsakademi Aarhus kan vi skræddersy alle uddannelsesforløb og kurser, så de passer til netop dig og din virksomhed, organisation eller branche.

Bliv klogere her

Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse

Du kan tage 'marketingledelse og konceptudvikling' som et enkeltstående kursus.

Eller du kan bruge det som valgfag på en hel diplomuddannelse i salg og markedsføring.

Kurset kan også indgå som valgfag på andre diplomuddannelser.

Eksamen og ECTS-point

Du afslutter faget med en eksamen, der bedømmes ud fra 7-trinsskalaen. 

'Marketingledelse og konceptudvikling' giver 10 ECTS-point.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Ingen kursusdato fastlagt