Innovations camp: Nye ideer til Arrivas kommende strategi
35 studerende fra 4. semester på professionsbacheloruddannelsen i økonomi og it har på 30 timers innovations camp arbejdet med case fra Arriva Danmark.
De studerende kom med nye ideer til den strategi, der skal gøre Arriva til et kommercielt hit, som leverer kundevenlige oplevelser via bl.a. optimeret billetkøb, bedre rejseoplevelser og digital kundeservice. Deres ideer vil Arriva bruge som inspiration til og konkrete aktiviteter i deres kommende strategiarbejde.
Vinderideen blev en gamifacation app, som kunne motivere de rejsende via fokus på bæredygtighed.
Studerende kommer med gennemarbejdede, konkrete ideer
Salg- og marketingchef i Arriva, Kenneth Korsgaard - der selv er dimittend fra Erhvervsakademi Aarhus - deltog som sparringspartner og dommer. Og han var ikke i tvivl om, at Arriva skulle deltage i innovations campen.
”Vi får brugbare ideer med hjem fra studerende, som er digitalt indfødte. Det er gennemarbejdede, konkrete ideer, vi kan arbejde direkte videre med i vores kommende strategiarbejde. Og så bliver det hyggeligt – og hårdt.”
Som at arbejde 2 dage i en rigtig virksomhed
Selvom det bliver hårdt, er der også tænkt på tid til hygge, walk-and-talk og fælles aftensmad. Og de studerende er glade for at kunne bidrage.
”Det er som at være på arbejde i to dage i en rigtig virksomhed. Vi får lov at trække på al den viden, vi har fået på uddannelsen. Og så er det virkelig fedt at vide, at Arriva faktisk kan og vil tage vores ideer med hjem og realisere dem i en eller anden form.”
De studerende kan noget særligt
Professionsbacheloruddannelsen i økonomi og it er forholdsvis ny, men Kenneth er ikke i tvivl om, at de studerende kan noget særligt.
”Uddannelsen giver kompetencer inden for digitalisering, teknologi, projektledelse og innovation – toppet viden om økonomien. Det giver de studerende en bred profil, som er meget værdifuld ude i erhvervslivet.”