Markedsføringsøkonom med speciale i iværksætteri
Brænder du for at starte egen virksomhed eller være iværksætter i en eksisterende? Og er du klar til at yde en ekstra indsats under din uddannelse? Så søg om optagelse på 'markedsføringsøkonom med speciale i iværksætteri'.
På uddannelsen bliver du rustet til et udvikle ideer, koncepter og forretningsmodeller. Du lærer at sælge din idé, lede dig selv og dit projekt og realisere projektet. Alt det, mens du samtidig uddanner dig til markedsføringsøkonom.
Start din egen virksomhed eller blive virksomhedsiværksætter
Du kommer til at arbejde med alle faser vedrørende opstart af virksomhed. På uddannelsen begynder vi med idéudvikling og innovation, så du behøver ikke have en færdig idé, når du starter på uddannelsen. Du skal blot have lyst til at arbejde med innovation og iværksætteri sammen med andre studerende.
Du lærer også at spotte muligheder i eksisterende virksomheder eller organisationer og omdanne dem til innovative løsninger, ideer, koncepter og nye forretningsområder, som udvikler virksomheden.
Få iværksætteruddannelse og faglige udfordringer
Du kommer til at opleve markedsføringsøkonomuddannelsens høje faglige niveau og får samtidig ekstra faglige udfordringer, som giver dig en uddannelse med mere tyngde. Du bliver en del af et ambitiøst hold, som vil noget ekstra med deres uddannelse.
Når du går på iværksætterlinjen, så skal du havde drivet i kroppen. Det kræver virkelig, at man præsterer noget selv og yder noget ud over det sædvanlige.
Martin, iværksætterstuderende
Om specialet
Som markedsføringsøkonom med speciale i iværksætteri kan du specialisere dig under din uddannelse gennem følgende:
Sådan søger du om optagelse på specialiseringen
Du skal søge ind på markedsføringsøkonomuddannelsen på optagelse.dk. Ansøgningsfristen er 15. marts (kvote 2) og 5. juli (kvote 1). Læs mere her
Vi anbefaler, du undersøger dine muligheder for at søge i kvote 2, hvor du vurderes på andet end dit snit. Se hvordan vi vurderer ansøgere i kvote 2
Du får svar på, om du er optaget, i en besked på nemStudie 26. juli. Herefter kan du søge om at starte på ’markedsføringsøkonom med speciale i iværksætteri’ via ansøgningsskema her på siden.
Ansøgningsfristen er 4. august kl. 12.00.
Du får svar 19. august.
Hvis du ikke bliver optaget på specialiseringen, er du stadig garanteret plads på markedsføringsøkonomuddannelsen uden specialisering (almen linje).