Markedsføringsøkonom med speciale i business og design management
Vil du have ekstra viden om bl.a. internationalisering, designhistorie og bæredygtighed? Ønsker du ekstraordinær virksomhedskontakt? Og vil du derudover gerne gøre dig ekstra attraktiv over for møbel- og interiørbranchen? Så er denne linje det helt rette sted at starte din karriere.
På markedsføringsøkonom med speciale i business og design management bliver du en del af et fokuseret hold, som får mulighed for at få ekstra viden inden for møbel- og interiørbranchen. Du kommer til at opleve markedsføringsøkonomuddannelsens høje faglige niveau og får samtidig ekstra fagspecifik undervisning, som giver dig de kompetencer, branchen efterspørger hos kommende ansatte.
Få den nyeste viden fra branchen
Som studerende på 'business og design management’ får du masser af viden direkte fra ledende branchefolk og fra undervisere, der har været ansat i branchen. Derudover får du på uddannelsen øget virksomhedskontakt i form af virksomhedsbesøg, messebesøg og foredrag.
Ekstra kurser i bl.a. trendspotting
For at imødekomme branchens krav til kommende medarbejdere skal studerende på markedsføringsøkonom med speciale i business og design management deltage i kursusforløb i designhistorie og trendspotting samt lære/høre om forskellige materialer ifm. virksomhedsbesøg.
Internationale kompetencer og fokus på bæredygtighed
Som studerende på linjen skal du med på tre studieture, som typisk går til Milano, Stockholm og København. Rejserne giver dig vigtig international erfaring og interkulturelle kompetencer, der er helt nødvendige i branchen. På studieturerne har vi fokus på virksomhedsbesøg, forretningskultur, messebesøg og konkrete opgaver, der skal udføres.
I møbel- og interiørbranchen er det vigtigste punkt på dagsordenen pt. bæredygtighed. Derfor får du - gennem flere aktiviteter på linjen - indsigt i, hvordan virksomheder arbejder med bæredygtighed.
Du er desuden sikret en plads på valgfaget "bæredygtighed", som er et af de to valgfag, du skal have på 3. semester.
Program for uddannelsen
Markedsføringsøkonom med speciale i business og design management er en linje på markedsføringsuddannelsen.
I løbet af uddannelsen stifter du bekendtskab med - og blive mere attraktiv over for - møbel- og interiørbranchen.
Uddannelsen er løbende i udvikling i samarbejde med branchen, og et eksempel på det overordnede program kunne se således ud:
For at imødekomme branchens krav skal du som studerende deltage i:
- ekstra studierejse
- brancherettede aktiviteter
- projekter
- kurser
- virksomhedsbesøg
Disse linjespecifikke aktiviteter ligger ud over den almindelige undervisning. De ekstra aktiviteter udgør i gennemsnit samlet set ca. 40 timers ekstra studietid pr. semester.
Sådan søger du om optagelse på specialiseringen
Du skal søge ind på markedsføringsøkonomuddannelsen på optagelse.dk. Ansøgningsfristen er 15. marts (kvote 2) og 5. juli (kvote 1). Læs mere her
Du får svar på, om du er optaget, i en besked på nemStudie 28. juli. Herefter kan du søge om at starte på ’business og design management’ via ansøgningsskema her på siden.
Ansøgningsfristen er 4. august kl. 12.00.
Du får svar 19. august.
Vi gør opmærksom på, at der kun oprettes ét hold pr. år, da vi ønsker, at branchen kan aftage vores dimittender. Det betyder, at du ikke er garanteret optagelse på specialiseringen 'business og design management'.
Hvis du ikke bliver optaget på specialiseringen, er du stadig garanteret plads på markedsføringsøkonomuddannelsen uden specialisering (almen linje).