Fagligt tema: Gæsteservice, værtskab og servicedesign
For elever fra HTX og STX.
Hvad har været din bedste oplevelse? Tænk tilbage og overvej, hvad der gjorde den oplevelse til noget særligt? En oplevelse, du har fortalt om til venner og familie – og måske delt på de sociale medier. Men hvordan arbejder servicebranchen strategisk og praktisk med at designe gode gæsteoplevelse – både før, under og efter selve oplevelsen?
Målgruppe
Elever fra HTX og STX.
Indhold
- Gæsteservice: Digitalt og fysisk værtskab, brugerrejsen og
- Servicedesign: Fokus på den gode oplevelse – før, under og efter
- Case-arbejde
Organisering og faglighed
Vi har undervisning til ca. 3 lektioner for 10-30 elever – eller andet efter nærmere aftale.
Temaet er relevant i undervisning om gæsteservice, servicedesign og servicemarketing.
Vi holder et fagligt oplæg, hvor temaet introduceres. Herefter arbejder vi med en relevant case, hvor eleverne selv skal arbejde med de forskellige fagområder. Hermed får de indblik i gæsternes brugerrejse – både før, under og efter – og i koblingen mellem den digitale og fysiske tilstedeværelse.
Vi inviterer gerne en af vores serviceøkonomstuderende med, som kan hjælpe eleverne i case-arbejdet og dele ud af egne erfaringer fra sit praktikophold.
Tid og sted
Stedet er op til jer. Vi kan komme ud til jer og afholde lektionerne – men I er også meget velkomne til at besøge Erhvervsakademi Aarhus i Viby.
Tidspunkt aftaler vi sammen.
Book lektioner ved at kontakte vores brobygningskoordinator.