Bilbranchens akademiuddannelse i salg og rådgivning
Du lærer at analysere og skabe overblik over virksomhedens markedssituation og salgspotentiale, og du bliver i stand til at vurdere, hvordan virksomhedens potentiale udnyttes bedst muligt.
Du får kompetencer, så du i praksis kan bidrage med analyse af og forslag til virksomhedens markedspotentiale. Du lærer at analysere forhold som købsadfærd og -kriterier. Du får værktøjer til at planlægge og gennemføre markedsanalyser og foretage segmentering af markedet, udvælgelse af kundemålgrupper og positionering af virksomheden og dens produkter/ydelser.
'Optimering af markedstilbud på baggrund af kunde-og konkurrentanalyse' bygger på akademifaget 'markedsinformation og analyse'.
Indhold
- Markedsinformationssystemer
- Dataindsamling og -kilder
- Markedsanalyseprocessen
- Markedspotentiale og -prognoser.
- Kunders købsadfærd og -kriterier på BtC-og BtB-markeder
- Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering og positionering
Eksamen og ECTS-point
Du går til eksamen i faget 'markedsinformation og analyse', der afsluttes med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i en projektrapport. Faget giver 10 ECTS-point.
Tilmelding
Ingen kursusdato fastlagt