Service

Niveau og ECTS

Akademiniveau, 5 ECTS

Startdatoer

Januar/Februar 2026

Pris fra

6.020 kr.

Tilmeld dig nu
Efteruddannelse Kurser Kursister Aarhus 2014 09

Tag 'service' som en del af uddannelsesforløbet: Green Facility Manager- eller som del af en hel akademiuddannelse

Service er ikke noget, alle kan. De bedste servicemedarbejdere ved godt, at de hele tiden skal udvikle sig, afprøve nye værktøjer og træne i hverdagen.

Kurset i 'service' er derfor et oplagt valg for dig, som gerne vil blive bedre og samtidig have papir på, at du kan dit håndværk. Kurset er relevant for dig der arbejder med service eller reklamation.

På kurset opnår du en forståelse af grundlæggende service og kompetence til at agere i forhold til forskellig serviceadfærd, tilpasse egen adfærd og kommunikation til forskellige interne og eksterne kunder, brugere og lejere.

Derved opnår du bedre serviceresultater.

Med kurset i 'service' får du også en introduktion til grundlæggende teknikker i forbindelse med at planlægge, gennemføre og følge op på god service, samt forståelse for vigtigheden af at arbejde med serviceholdninger og arbejde med egen rolle som servicegiver og deltager i et serviceteam.

Gå direkte til tilmelding

Klik her for at gå til tilmelding

'Service' er oplagt for:

  • medarbejdere, der til daglig har kontakt med enten kunder, brugere eller lejere
  • medarbejdere, som samtidig mangler redskaber til selve kundekontakten og kommunikationen med kunden samt at få defineret, hvad service er på deres arbejde og forståelse for værdien af god service.

Det lærer du om

  • Servicebegrebet – hvad er god service?
  • Holdninger til god service – både individuelt og i team
  • Servicedesign
  • Planlægning og målsætning
  • Kommunikationsværktøjer og modeller
  • Personprofiler
  • Spørgeteknik og aktiv lytning
  • Reklamationsbehandling og modeller

Det kan du, når du er færdig

Du får indsigt i:

  • praksis, teori og metode i forhold til, hvilke personlige egenskaber der er vigtige i servicearbejdet
  • praksis omkring, hvordan personlighed og kommunikationsform kan påvirke servicen
  • hvordan centrale teorier om kommunikation er væsentlige omdrejningspunkter i servicearbejdet
  • egne styrker og svagheder i servicesammenhæng ud fra personprofilanalyse
  • service individuelt og i teams
  • hvordan servicemedarbejderen håndterer reklamationer
  • service som en del af implementeringen af virksomhedens værdier, hvor værdierne omsættes til handling
  • centrale metoder og modeller inden for service og serviceholdninger

Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse

Du kan tage 'service' som et enkeltstående kursus.

Eller du kan bruge det som en del af en hel akademiuddannelse.

Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.

Eksamen og ECTS

'Service' afsluttes med en mundtlig eksamen, der har afsæt i en erhvervscase. Du får karakter efter 7-trinsskalaen.

'Service' giver 5 ECTS-point.

Tilmeld dig hurtigst muligt

Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Akademiniveau

Service

Startdato: Januar/Februar 2026

Tidspunkt: Undervisning om dagen

Pris: 6.020 kr. inkl. fuld forplejning

Tilmelding er endnu ikke åben.