Med kurset i kundeindsigter, trends og tendenser bliver du stærk til at forstå de afgørende kundesegmenter, trends samt markeds- og forbrugertrends, der kan give virksomheden en konkurrencemæssig fordel.
Lær at se sammenhængende på virksomhedens strategi, fremtidstendenserne og det behov for dataindsamling, som følger deraf.
Opnå en forståelse af forskellen mellem kvalitative og kvantitative metoder over for kundesegmenter og undersøgelsesområder, der er relevante for virksomhedens situation både nu og i fremtiden.
På faget lærer du konkret om:
- kundesegmenter
- trends og tendenser
- kvalitative og kvantitative metoder
- prediktiv analyse (som kan påvirke virksomhedens fremtidige behov for produktudvikling og strategi)
Tag som enkeltstående kursus - eller som del af en hel diplomuddannelse på niveau med en HD 2. del.
Det kan du, når du er færdig
- anvende viden om udviklingsorienterede markedsanalysemetoder, fx både kvantitativ og kvalitativ dataindsamling
- Forstå markeds- og forbrugertrends, virksomhedens datagrundlag og indblik i de rigtige analysemetoder ud fra virksomhedens konkrete situation
- analysere og forstå data til brug for virksomhedens forretnings- og strategianalyser
- håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer, når I skal tage stilling til virksomhedens dataindsamling
- indgå selvstændigt i et fagligt og tværfagligt samarbejde og tage ansvar for at vælge de optimale dataindsamlingsmetoder inden for rammerne af en professionel etik
Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Tag kundeindsigter, trends og tendenser som et enkeltstående kursus.
Eller brug det som en del af en hel diplomuddannelse i salg og markedsføring.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre diplomuddannelser.
Eksamen og ECTS-point
Du afslutter faget med en eksamen, der bedømmes ud fra 7-trinsskalaen.
'Kundeindsigter, trends og tendenser' giver 5 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.