Skab gode forudsætninger og rammer for innovation og forretningsudvikling i virksomheden, til at styrke konkurrenceevnen, med dette 4-dages kursus. Opnå konkrete værktøjer til at skabe innovative forretningsmodeller.
Men hvordan og hvad skal der til for at der kan skabes nye innovative forretningsmodeller?
Det dykker vi ned i på dette kursus.
Med kurset opnår du viden og konkrete værktøjer til at navigere din virksomhed frem mod idéudviklingen af nye produkter, services og oplevelser gennem planlægning og ledelse af innovative processer.
Du lærer også, hvordan I som virksomhed kan samarbejde med jeres kunder og partnere til at udvikle nye forretningsmuligheder.
På kurset lærer du fx om:
- Innovative forretningsmodeller
- Planlægning og ledelse af innovationsforløb
- Disruption og forretningsudvikling
- Virksomhedens værditilbud
Tag som enkeltstående kursus - eller som del af en hel diplomuddannelse på niveau med en HD 2. del.
4 kursusdage med oplæg, sparring og konkrete værktøjer til at gennemføre innovationsprocesser
På kurset får du en erfaren underviser ved roret, som sørger for at I som virksomhed opnår de nødvendige værktøjer og metoder til at kunne gennemføre innovationsprocesser og udvikle nye innovative forretningsmodeller.
Når du er færdig med kurset, opnår du:
- indsigt i nye forretningsmodeller og innovationsprocesser, og hvordan du bruger dem udviklingsorienteret
- konkrete modeller og redskaber til at gennemføre innovationsprocesser
- udvikle din egen praksis og træffe velbegrundede beslutninger om valg af innovationsværktøjer og nye services, produkter og oplevelser og eventuelle disruptive forretningsmodeller
- værktøjer til at håndtere komplekse situationer omkring gennemførelsen af forskellige innovationstiltag
- hvordan du indgår i et fagligt og tværfagligt samarbejde og selvstændigt påtager dig ansvaret for ledelse af innovationsforløb
Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'forretningsudvikling og innovationsledelse' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som en del af en hel diplomuddannelse i salg og markedsføring.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre diplomuddannelser.
Eksamen og ECTS-point
Du afslutter faget med en eksamen, hvor du bedømmes ud fra 7-trinsskalaen.
'Forretningsudvikling og innovationsledelse' giver 5 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.