Få kompetencer til at arbejde databaseret og målrettet med content marketing fra strategi til kreativ eksekvering med dette 4 dages kursus på diplomniveau.
Kurset er oplagt for dig, der ønsker at få en grundlæggende forståelse for content marketing. Du lærer, hvordan du gennem strategi, taktik og eksekvering kan arbejde målrettet med content marketing med fokus på udarbejdelse af indhold til bestemte målgrupper på tværs af medier og kanaler.
Du kan tage ’content marketing’ som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel diplomuddannelse.
Det lærer du om på kurset
På 4 dage får du den nyeste viden om content marketing. Vi dykker ned i de trends og best practice, der kendetegner tiden. Vi arbejder med, hvordan du kan omsætte disse til din egen virksomhed med henblik på at skabe de strategiske rammer, som udgør et uundværligt fundament i arbejdet med content-produktion. Du får:
- Viden om trends og best practice inden for content marketing og metoder til, hvordan du omsætter det i praksis i dit arbejde med content marketing
- Et strategisk fundament, som du kan arbejde målrette ud fra både på et taktisk og praktisk plan
- Kompetencer til at arbejde optimalt med din content-produktion, samt til at udarbejde en konkret og databaseret content marketing-strategi, som kan danne rammen for at skabe kreative produkter til din målgruppe med afsæt i relevante medier og kanaler
4 undervisningsdage med oplæg, øvelser, dialog og sparring
Undervisningen foregår fysisk og består af oplæg fra underviserne, hvor du får præsenteret dagens emner, som du skal arbejde med gennem praktiske øvelser i grupper og i dialog og sparring med underviserne.
Du bliver i løbet af de 4 undervisningsdage introduceret til en række teorier, modeller og værktøjer, som gør dig i stand til at arbejde målrettet med content marketing i din virksomhed.
Kurset er tilrettelagt, så der er god mulighed for at du og de øvrige deltagere selv kommer på banen med jeres ønsker, perspektiver og erfaringer fra egne virksomheder og brancher, ligesom der er mulighed for at tage fat i aktuelle problemstillinger i den enkelte virksomheds arbejde med content marketing.
Emnerne for de 4 undervisningsdage er:
Dag 1
Content marketing som disciplin og forbrugertrends. Strategien herunder udarbejdelse af virksomhedens kernefortælling, hvordan du får organisationen med samt de forretningsmæssige mål og formål med content-produktion.
Dag 2
Kunderejsen, målgruppetyper og personaer. Valg af medier og kanaler med særlig fokus på sociale medier.
Dag 3
Indholdsstrategi, struktur og retoriske strategier med særligt fokus på det tekstuelle, herunder bæredygtigt content, samt kreativ workshop med tekstproduktion.
Dag 4
Kreativ workshop med fokus på det visuelle, herunder videoproduktion. Planlægning med årshjul og indholdskalender. Effektmåling og optimering. Projektarbejde og individuel vejledning samt opsamling på faget og eksamensforberedelse.
Det kan du, når du er færdig med kurset
Efter de 4 dages kursus kan du:
- bygge dit arbejde med content marketing på de nyeste trends, best practice og data
- lægge en strategi inkl. indholdskalender/årshjul for jeres arbejde med content marketing
- udarbejde indhold tilpasset målgruppe og medier/kanaler
- evaluere og optimere på jeres indsatser
Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'content marketing' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som valgfag på en hel diplomuddannelse i digital konceptudvikling.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre diplomuddannelser.
Eksamen og ECTS
Du afslutter forløbet med en skriftlig opgave med et mundtligt forsvar.
’Content marketing’ giver 5 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.