På 4 kursusdage opnår du en grundlæggende forståelse, der gør dig i stand til selv at igangsætte og varetage annoncering på sociale medier, tale samme sprog som dit bureau eller hjemtage driften fra eksterne partnere.
Du skaber et stærkt fundament til at annoncere via sociale medier, og få unik indsigt i de strategiske og praktiske arbejdsgange.
På kurset tager vi udgangspunkt i Meta (Facebook og Instagram) - men vi besøger også andre platforme baseret på hvilke, der er relevante for dig og de øvrige kursister (fx LinkedIn, TikTok, Reddit mv.).
Vi kommer hele vejen rundt, - vi ser både på den kreative del (annoncerne) og den tekniske del (struktur og kampagneopsætning) – så du forstår teorien bag og kan bygge effektive annonceringsflows. Vi hjælper dig også med at sikre, at dine annonceringsmiljøer er opsat korrekt, og at du har fuld kontrol over dine digitale assets.
Og vigtigst: Du lærer at opsætte målsætninger, sporing og at aflæse og rapportere dine resultater til kolleger, chef eller ledelse.
Efter de 4 dages kursus kan du:
- Administrere dine annonceringsmiljøer og styre samarbejde med andre
- Opsætte og drifte simple og mere komplekse kampagner
- Udarbejde, udvikle og drifte større annoncestrategier med fokus på paid social
- Aflæse og fortolke annonceringsresultater
Tag som enkeltstående kursus, eller som del af hel akademiuddannelse på niveau med en HD 1. del.
4 hands-on kursusdage med viden, værktøjer og sparring fra erfarne specialister
Undervisningen er hands-on, hvilket betyder, at du skal forvente, at du kommer til at anvende et rimeligt firecifret beløb (som minimum) i forbindelse med kurset, for at få mest muligt ud af undervisningen.
Mellem undervisningsgangene arbejder du med at opsætte og afvikle kampagner. På den måde opnår du praktisk erfaring og sparring på dit kampagnearbejde.
Undervisningen giver dig rig mulighed for at sparre med fagspecialister, indgå i et fagligt netværk med de andre kursister, og ikke mindst udvikle dig både personligt og fagligt.
Derfor skal du vælge det her kursus i Paid Social
- Kurset er udarbejdet i samarbejde med anerkendte danske bureauer (særligt PL & Partners).
- Du bliver undervist af en erfaren bureauspecialist, der har haft fingrene i annoncering for et 3-cifret millionbeløb.
- Du får 5 ECTS-points for kurset. Du får dermed mulighed for at bygge videre og tage kurset som et led i en uddannelse.
- Du får hjælp på det niveau, DU har brug for.
- Du får kompetencer, der kan ses direkte på bundlinjen.
- Du udvikler dig fagligt og personligt.
- Du får mulighed for at indgå i et netværk med andre kursister, der står i samme situation som dig.
- Du får fuld forplejning alle dage.
Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'Paid Social - annoncering via sociale medier' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som en del af en hel akademiuddannelse i salg og markedsføring.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.
Eksamen og ECTS
Du afslutter forløbet med en mundtlig eksamen kombineret med en erhvervscase. Du får karakter efter 7-trinsskalaen.
'Paid Social - annoncering via sociale medier' giver 5 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.