Kurset gør dig i stand til i praksis at analysere og løse virksomhedens nationale og internationale strategiske salgs- og markedsføringsopgaver.
Kurset er for dig, der vil have viden og værktøjer, så du kan analysere og arbejde strategisk med virksomhedens salg og markedsføring.
Med kurset får du indblik i de helt grundlæggende afsætningsmæssige forhold, begreber, modeller og værktøjer.
Helt konkret lærer du om:
- Virksomhedens planlægningsniveauer og mål
- Forretnings- og vækststrategier og deres forbindelse til kundernes behov
- Virksomhedens interne og eksterne forhold
- Virksomhedens strategiske situation
- Grundlæggende regnskabsforståelse
- Konkurrenceret
Tag som enkeltstående kursus, eller som del af en hel akademiuddannelse på niveau med en HD 1. del.
Det kan du, når du er færdig
’Marketingstrategi og forretningsudvikling', er for dig, der ønsker værktøjer til at:
- Forstå centrale strategi- og markedsføringsbegreber.
- Udvikle virksomhedens forretnings- og vækststrategier.
- Vurdere virksomhedens interne styrker og svagheder, herunder ressourcer, kompetencer, værdiskabelse, produktportefølje og den økonomiske situation.
- Vurdere muligheder og trusler i virksomhedens omverden, herunder brancheforhold, konkurrencesituation, relevante juridiske forhold og virksomhedens interessenter.
- Opstille og udvælge strategier for virksomhedens forretningsmodel, så den bidrager til vækst og fremtidig konkurrenceevne.
- Vurdere både virksomhedens og potentielle samarbejdspartneres økonomiske situation ud fra en grundlæggende regnskabsforståelse.
Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'marketingstrategi og forretningsudvikling' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som en del af en hel akademiuddannelse i salg og markedsføring.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.
Eksamen og ECTS-point
Forløbet afsluttes med en 4 timers skriftlig prøve og du bedømmes efter 7-trinsskalaen.
'Marketingstrategi og forretningsudvikling' giver 10 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.