Tag 'digital markedsføring - med Google Analytics-certificering' som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel akademiuddannelse
Vil du gerne kunne varetage din virksomheds digitale markedsføring og sociale medier? Med dette fag i digital markedsføring bliver du opkvalificeret inden for den digitale verden, så du får målrettede kompetencer til at styrke din virksomheds digitale tilstedeværelse.
I den digitaliserede tidsalder er der kommet meget større fokus på digitale medier og markedsføring. Derfor er det vigtigt, at medarbejdere bliver målrettet uddannet til at varetage virksomhedens digitale kommunikation og markedsføring, og på den måde skabe endnu større værdi.
Du lærer at bruge relevante programmer og værktøjer i dit arbejde med digital markedsføring og effektmåling. Lær blandt andet at skrive fængende tekster til sociale medier, nyhedsbreve og Google.
AdWords, SEO og Google Analytics
Du bliver fortrolig med vigtige begreber som AdWords, SEO og Google Analytics, og du får redskaber til at måle på dine resultater, så du kan vise, hvordan det skaber værdi.
Det kræver ikke noget kendskab til digital markedsføring for at kunne deltage på faget. Denne udgave af faget 'digital markedsføring' afvikles i samarbejde med de erfarne undervisere på Kursusfabrikken i Aarhus.
Det lærer du om
Fagets 8 undervisningsdage lærer dig alt dette:
- Introduktion til digital markedsføring
- Søgemaskineoptimering - gør din virksomhed synlig på Google
- Google AdWords - få flere kunder ved at lave effektive annoncer på Google
- Sociale medier - sådan møder du kunderne på deres hjemmebane
- E-mail-markedsføring - lav nyhedsbreve, der sælger varen
- Google Analytics - mål effekten af den digitale kommunikation
- Google Analytis-certificering (på fagets næstsidste undervisningsgang)
- Opsummering og forberedelse til eksamen
Det kan du, når du er færdig
På denne særlige udgave af faget 'Digital markedsføring’ er Google Analytics-certificering med i prisen. Dit udbytte bliver dermed, at:
- du kan varetage virksomhedens sociale medier og annoncering på sociale medier
- du får mulighed for at tage Googles officielle Google Analytics-certificering under forløbet
- du kan opsætte dine egne kampagner på Google AdWords til en eller flere webshops
Med i prisen er også “Online markedsføring – den store grundbog” af Anders Hingeberg, Jakob Hebsgaard & Camilla Kjærsgaard (2018).
Fordele for dig og din arbejdsplads
Der er klare fordele for både dig og din arbejdsgiver, når du vælger en opkvalificering i form af et fag på en akademiuddannelse:
- Du har mulighed for at få faget betalt igennem omstillingsfonden, hvis du er faglært eller ufaglært og er i job. Sådan får du betalt uddannelse for op til 10.000 pr. år
- Din arbejdsgiver kan formentlig få støtte til tabt arbejdsfortjeneste (det såkaldte SVU - spørg os)
- Dine nye kompetencer kan styrke virksomhedens digitale tilstedeværelse, hvilket i sidste ende vil kunne mærkes på bundlinjen
- Din arbejdsgiver kan fastholde en endnu dygtigere medarbejder på arbejdspladsen og give dig nye faglige udfordringer og arbejdsopgaver
Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'digital markedsføring - med Google Analytics-certificering' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som valgfag på en hel akademiuddannelse i salg og markedsføring.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.
Eksamen og ECTS-point
Du afslutter faget med en mundtlig eksamen kombineret med et praktisk produkt og disposition.
Du får karakter efter 7-trinsskalaen.
'Digital markedsføring' giver 10 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.
Ingen kursusdato fastlagt