Tag 'værdiskabende salg i detailhandlen' som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel akademiuddannelse
Med kurset får du en forståelse for det værdiskabende salg i detailhandlen, herunder hvordan du sikrer en effektiv udnyttelse af potentialet i kundeplatformen.
På kurset opnår du konkret viden om, hvordan der skabes merværdi for kunden og for detaillisten. Derudover får du værktøjer inden for grundlæggende teknikker til salgstræning, salgsoptimering, markedsføring, kunderelationer, forbrugertrends samt konceptstyringen og branding.
Det lærer du om
- værdiskabende salg i detailhandlen
- salg med henblik på udvikling af detaillisten
- forbrugeradfærd og trends i detailhandlen
- grundlæggende principper for planlægning og eksekvering af salg og markedsføring
- viden om sammenhængen mellem konceptstyringen og branding
Det kan du, når du er færdig
Når du er færdig med 'værdiskabende salg i detailhandelen', kan du:
- foretage en opdeling af virksomhedens kunder i homogene segmenter
- skabe interesse omkring detaillistens produkter og ydelser gennem arbejdet med storyselling og
lead generering - sikre en effektiv udnyttelse af kundeplatformen med fokus på merværdi for kunden og detaillisten
- anvende en praksisnær tilgang til at kunne optimere indsatsen i salgsprocessen
- anvende og udvælge konkrete markedsføringsmidler til eksekvering af det værdiskabende salg
- arbejde systematisk med konceptstyringen og branding fra et operativt niveau
Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'værdiskabende salg i detailhandlen' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som en del af en hel akademiuddannelse i retail.
Kurset kan også indgå som fag på andre akademiuddannelser.
Eksamen og ECTS
'Værdiskabende salg i detailhandlen' afsluttes med en mundtlig prøve på baggrund af en læringslogbog. Du får en karakter efter 7-trinsskalaen.
Læringslogbogen skrives undervejs i forløbet. Logbogen skal fungere som en notesbog, der udfyldes undervejs med refleksioner og læringspointer.
Kurset giver 10 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.