På dette 7-dages kursus lærer du at analysere og gennemføre kommunikationsløsninger, der tager afsæt i virksomhedens værdier og kommunikationsstrategi.
Du opnår sikker grund under fødderne i arbejdet med virksomhedens større kommunikationsopgaver på et strategisk niveau – med et skarpt blik for virksomhedens overordnede strategier, mål og stakeholdere.
På kurset fokuserer vi på de vigtigste grundværktøjer inden for strategisk kommunikation, hvor du fx lærer om storytelling og corporate branding.
Du opnår fx viden om:
- Grundlæggende kommunikationsteori.
- Intern og ekstern kommunikation på strategisk og praktisk niveau - og hvordan de hænger sammen.
- Corporate branding i forhold til kunder, medarbejdere og samfundet.
- Storytelling, krisekommunikation og forandringskommunikation.
Tag som enkeltstående kursus, eller som del af en hel akademiuddannelse på niveau med en HD 1. del.
7 kursusdage med oplæg, viden og værktøjer om virksomhedskommunikation
I undervisningen tager vi udgangspunkt i din virksomhed, så du kan bruge din nye viden med det samme direkte ind i din arbejdshverdag.
Vi omsætter de nyeste tendenser inden for virksomhedskommunikation til praktisk anvendelige værktøjer, der styrker dig og din virksomhed i kampen om jeres stakeholderes opmærksomhed.
Du arbejder med målgrupper, brandidentitet og værdier, så du og din virksomhed kan udvikle de helt rigtige strategier for, hvordan I bryder igennem med jeres budskab.
Med kurset opnår du:
- Viden og værktøjer til at analysere, planlægge og gennemføre kommunikation i din virksomhed.
- Teorier, modeller og kommunikationsplanlægnings- og formidlingsværktøjer, så du kan vælge den rigtige kommunikationsløsning for virksomheden.
- Forståelse for at arbejde teoretisk og praktisk med et konkret kommunikationsprojekt i din virksomhed.
Strategisk kommunikation gav mig et teoretisk fundament og værktøjer til at skærpe kommunikationsstrategien på strategisk, taktisk og operationelt niveau, hvilket har resulteret i synlige og ikke mindst mærkbare resultater for vores content marketing og kommunikationsindsatser.
— Klaus Bach Christensen, Communication Officer, HumanTrust A/S
Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'strategisk kommunikation' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som en del af en hel akademiuddannelse i kommunikation og formidling.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.
Eksamen og ECTS
Du afslutter faget med en mundtlig prøve på baggrund af et individuelt langt projekt. Du bedømmes efter 7-trinsskalaen.
'Strategisk kommunikation' giver 10 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.