Tag 'sociale medier' som et enkeltstående kursus - eller som del af en hel akademiuddannelse
'Sociale medier' er for dig, der varetager virksomhedens kommunikation via sociale medier.
Du får viden om mediebrug og -adfærd og metoder til at skabe dialog og engagement på sociale medier. Du lærer at udforme og eksekvere en social medie strategi, herunder at vælge de rette platforme i forhold til dine målgruppers behov og tilstedeværelse på internettet.
Målgruppe
Du kan være digital redaktør, tekstforfatter, kommunikationsmedarbejder, social media manager eller community manager. Måske arbejder du bredt inden for marketing men oplever, at sociale medier tager stadig mere af din tid, fordi du både skal producere engagerende indhold og besvare kundehenvendelser via jeres online platforme.
Det lærer du om
- Sociale medieplatformes forskellighed og dynamikker, herunder shitstorms og lovestorms
- Social media strategi, herunder valg af egnede platforme til målgruppen
- Cross media og kunderejsen
- Content strategi som grundlag for Content Marketing
- Overvågning af omtale, måling af engagement og sentiment
- Community building
- Brugerinvolvering og co-creation
- Salg og kundeservice gennem sociale medier
- Intern brug af sociale medier
Det kan du, når du er færdig
Når du har taget ’sociale medier’ kan du:
- analysere behovet, planlægge og vedligeholde en virksomheds aktivitet på sociale medier.
- interagere med modtagerne og facilitere en konstruktiv dialog.
- indtænke social media strategien i organisationens øvrige strategier, herunder formulere politikker og retningslinjer for medarbejdernes online adfærd og brug af sociale medier.
Om undervisning og underviserne
Undervisningen er praksisnær med en blanding af oplæg, diskussion og arbejde med cases – ofte med udgangspunkt i de aktuelle udfordringer, holdets studerende oplever i deres dagligdag. Underviserne har foruden deres faglige kompetence også erfaring fra det private erhvervsliv eller offentlige arbejdsmarked.
Enkeltstående kursus, eller hel uddannelse
Du kan tage 'sociale medier' som et enkeltstående kursus.
Eller du kan bruge det som valgfag på en hel akademiuddannelse i kommunikation og formidling.
Kurset kan også indgå som valgfag på andre akademiuddannelser.
Eksamen og ECTS
'Sociale medier' afsluttes med en mundlig eksamen kombineret med et praktisk produkt og en skriftlig opgave.
Du får en karakter efter 7-trinsskalaen.
Faget giver 10 ECTS-point.
Tilmeld dig hurtigst muligt
Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. Hvis tilmeldingsknappen er synlig - også efter fristen - betyder det, at du stadig kan nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser. Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.